Blogul agentiei web Blue Engineering
Blue Engineering International

Dictionar SEM, termeni si definitii

 Iata cativa termeni pe care vi-i propunem cu care va puteti intalni pe durata cautarilor voastre si care va pot folosi atunci cand cautati "engine marketing" si strategii de optimizare al website-ului dumneavoastra.


Search Engine - un software sau o aplicatie care cauta o informatie si pe care o afiseaza prin siteurile care ofera acea informatie cat mai relevant posibil.
Google, Yahoo!, Bing (vechiul MSN), ASK, AOL, Ramber, Baidu etc.

Search Engine Marketing (SEM) - marketing si publicitate online. Cum pozitionezi propriul website online.

Search Engine Optimization (SEO) - tehnici utilizate pentru a creste pozitia website-ului in plasarea naturala in motoarele de cautare.

SERP (Search Engine Results Page) - pagina care afiseaza rezultatele cautarii.
 
301 Redirect - redirectionarea unui URL catre un altul in timp ce se conserva  pozitia curenta in motorul de cautare.

Algorithm - Este o formula complexa utilizata de motoarele de cautare pentru a returna utilizatorilor in timpul unei cautari cele mai relevante website-uri legate de cuvintele cautate.  Aceasta formula stabileste atat importanta cat si rankul unui website. Fiecare motor de cautare detine propriul algorithm.

Alt Tags – text alternativ plasat pentru imagini care devine vizibil atunci cand tii mouse-ul pe imagine, pe care o descrie.  Sunt utile pentru motoarele de cautare sau pentru utilizatori in cazul in care poza nu se incarca, in locul ei aparand textul trecut in acest tag.

Backlinks – linkuri care poarta cartre site-ul tau. Un link din alt site care ofera validari sau voturi de incredere – acesta este extrem de important pentru Google.

Black Hat SEO – tehnici non-etice utilizate pentru a castiga raking in motoarele de cautare care oricum filtreaza acest fel de tehnici si deci exista riscurl de a fi blocat de la afisarea in rezultatele motorului de cautare.

Click Fraud – clickarea intenzionata a linkurilor sponsorizate de catre un competitor, fara a avea reala intentie de a cumpara ceva de pe site. Motoarele de cautare si-au imbunatatit relativ metoda de a detecta si a preveni ca aceasta sa dauneze contului tau de publicitate online. Nu vei fi taxat pentru clickurile care par a fi frauduloase.

Click Through Rates – numarul de ori (in procente) in care oamenii click-eaza linkurile sponsorizate.

Conversion Rate -  numarul de vizite de pe site rezultate intro vanzare, un telefon sau cand cineva completeaza formularul de contact de pe site.

Cost Per Click / Cost per Click - suma care il costa pe advertiser atunci cand cineva face click pe reclama sa sponsorizata. Fiecare cuvant cheie dintro campanie poate avea un cost-per-click diferit, acesta fiind influentat de catre competitie.
 
Content match - cand decizi sa utilizezi `content match`, anuntul va aparea pe articolele si website-urile cu care motorul de cautare are parteneriat.
 
CPM (Cost per Thousand) - suma pe care advertiserul o plateste pentru fiecare o miee de impresii ale anuntului sponsorizat.

Doorway Page - o pagina creata exclusiv pentru motoarele de cautare menita sa creeze cresterea site-ului ca pozitie in motoarele de cautare. Este o metoda Black Hat.

Google AdWords - serviciul pay-per-click oferit de catre Google. (search ads sponsorizate)

Google AdSense - program de plasare a anuntului din Google. Aceasta permite utilizatorilor de a avea anunturi Google pe site-urile lor ca si continut de plasament.

Hits – numarul total de cereri pentru fisiere deschise. Ex:  daca ai 4 imagini pe pagina web va conta 5 hits: 1 pentru deschiderea pagini si 4 pentru cele 4 imagini pentru incarcare. Nu este un bun indicator pentru a-l utiliza pentru traficul de pe site.

KEI (Keyword Effectiveness Index) - masurarea eficacitatii unui cuvant cheie pentru ranking natural. Aceasta se bazeaza pe frecventa cautarii si competitia cuvantului cheie.

Keywords/ Keyword Phrases - cuvintele utilizate pentru a cauta o informatie on-line.

Keyword Stuffing - incercarea de a avea o pozitionare mai bun in motoarele de cautare prin repetarea cuvintelor cheie mai mult decat e necesar. Aceasta e considerata o tactica Black Hat SEO.

Landing Page - pagina pe care utilizatorii aterizeaza prin click-area pe anunturile sponsorizate. Special facute pentru un produs sau serviciu anume.

Link Popularity - masurarea de inbound link-uri catre un site web. www.marketleap.com este un tool foarte eficient de utilizat.

Long Tail Theory - cuvinte cheie de nisa pentru business-ul tau.

Meta Description Tag - HTML tag care descrie motoarelor de cautare profilul paginii. Motoarele de cautare pot utiliza Meta Description Tag pentru descrierea SERP.

Meta Keywords Tag – cuvinte cheie relevante pentru o pagina web, de asemenea un HTML tag care explica motoarelor de cautare ce cuvinte cheie sunt asociate cu pagina web.

Meta Tags – parte a HTML care spune "the search engine spiders" la ceea ce se refera pagina web.

Organic Listing – rezultatul natural al rezultatului cautarii (care nu implica anunturile sponsorizate).

Paid placement advertising/ Pay Per Click (PPC) - anunturi sponsorizate care apar deasupra si in lateralul rezultatului natural al cautarii in motoarele de cautare. Advertiserii liciteaza un cuvant cheie dupa care doresc sa apara anuntul sponsorizat.

Page View – numarul total de ori in care o pagina web a fost vizualizata de catre visitatori.

Reciprocal Link – cand doua website-uri fac schimb reciproc de link (link exchange).

Robots.txt – fisier text utilizat pentru a controla spiderii motoarelor de cautare sa nu indexeze.

Search Engine Spiders/Crawler – program sau script automat care viziteaza site-urile web si strange paginile de indexare a informatiei in motoarele de cautare.

Text Link / Ancora - un cuvant utilizat ca hyperlink. De asemenea cunoscut ca link ancora. In mod normal se conecteaza cu o pagina cu mai multa informatie specifica despre un cuvant/topic.

Title Tags - defineste titlul unei pagini; comunica spider-ului motorului de cautare despre ce este pagina. Este totodata un tag HTML.

Unique Visits - o vizita pe o pagina web de catre un vizitator. Daca vizitatorul pleaca si se intoarce pe aceeasi pagina va valora ca a doua vizita unica.

Visits – numarul total de ori in care oamenii au vizitat pagina voastra web.

White Hat SEO - tehnici etice SEO

Yahoo Sponsored Search - serviciu pay-per-click oferit de catre Yahoo!
 

Ai mai multe intrebari? 

Utilizeaza urmatoarele pagini pentru mai multa informative despre serviciile SEM oferite de catre Blue Engineering
- Publicitate online
- Search Engine Marketing (blog)

Suna-ne azi la +4 0740 231 105 sau completeaza formularul de contact al agentiei web Blue Engineering.

 


ALTE ARTICOLE