Blogul agentiei web Blue Engineering
Blue Engineering International

Publicitate online

Campanii CPC E-mail Marketing

Exista posibilitati multiple pentru a te promova online. Cea mai accesibila modalitate de a te promova este cu ajutorul Google Adwords.

Google AdwordsO scurta prezentare a sistemului Adwords asa cum este prezentat de Google:

- Promovarea se face pe motorul de cautare Google (Pozitionarea anunturilor pe motorul de cautare: langa sau deasupra rezultatelor de cautare), pe siteurile partenere Google (In site-uri de cautare si de continut, precum si in alte produse si bloguri) si Google Mail (Scaneaza continutul casutei de e-mail si afiseaza anunturi publicitare in partea de sus si in partea dreapta a ecranului pe baza cuvintelor).

- Reteaua Google este cea mai mare retea de publicitate disponibila online, care ajunge la mai mult de 86% dintre utilizatorii de Internet din Intreaga lume. Romanii folosesc in masura de 95% Google ca si motor de cautare.

- Modul te targetare: Excelent targetat
- Targetul: utilizatorii de Internet, clasa sociala mica si mijlocie
- Costuri de promovare (comparativ cu restul modurilor de promovare): mici
- Termenul campaniei (comparativ cu restul modurilor de promovare): lung
- Platesti cat consumi, plata se face Cost pe Click, iar suma neconsumata se poate reporta pentru perioada viitoare.

 

Avantajele in a apela o agentie de publicitate

Cu o experienta de peste 5 ani in Google Adwords iata ce putem sa facem pentru dumneavoastra:

1. Targetarea si alegerea bugetului optim pentru campania dumneavoastra, se face pe baza experientei noastre precum si prin diverse tehnici dezvoltate cu trecerea timpului

2. Dezvoltarea grupurilor de anunturi pentru fiecare din domeniile dumneavoastra.
3. Lista completa de cuvinte cheie. Pornim de la serviciile prezentate pe siteul dumneavoastra, apoi construim si supunem spre aprobarea clientului cuvinte cheie asociate)

4. Excluderea cuvintelor si expresiilor negative. Impreuna cu clientul determinam care sunt lucrurile care duc doar la consumarea bugetului si care n-au niciun fel de impact bun asupra afacerii (ex.: clientul nu vinde un anumit tip de produse, etc)

5. Monitorizam zilnic starea campaniei dumneavoastra, prin sistemul intern Adwords, precum si prin statisticile complete de la Analytics.

6. Succesul campaniei Adwords depinde nu numai de modul in care e administrata campania ci si de site-ul pe care se face trimiterea, avem personal calificat care poate sa optimizeze (grafic cat si semantic) site-ul dumneavoastra pentru a fi competitiv.

7. Facem recomandari clientilor nu numai in privinta campaniei de Adwords ci si a modalitatilor de prezentare pe website, succesul campaniei pe Internet este spre interesul ambelor parti.

Cere o cotatie




Alte articole despre Publicitate Online:

Publicitate online cu impact imediat si buget controlat cu Google Adwords

Chiar si pe criza, sau pot sa formulez: mai ales pe criza, agentii de publicitate cheltuiesc sume uriase in Search Engine Marketing. Cel mai mare vanzator de SEM (Search Engine Marketing) este dupa cum se stie Google Adwords, urmat indeaproape de Yahoo! Search Marketing si de Microsoft adCenter.
In articolul de fata nu am sa vorbesc de vanzatorii de SEM ci de modul in care functioneaza bugetul pe Google Adwords.

Dupa cum se stie publicitatea online cu Google Adwords poate sa inceapa in aceeasi zi de la pornirea campaniei. Este un sistem automat, supravegheat insa de inginerii de la Google.
Incarci contul tau pre-pay (da, e la fel ca la companiile de telefonie) si poti sa cheltuiesti cat vrei (sau cat poti) pe publicitate pay-per-click. Imparti bugetul la 28, 29, 30 sau la 31 (depinde de cat este luna) si iti iese o suma zilnica cu care poti sa cuceresti piata online.

Pe fiecare cuvant cu care vrei sa fi prezent in reteau Google Adwords (motorul de cautare Google, precum si partenerii afiliati) licitezi o anumita suma de bani. La sfarsitul zilei, analizezi rezultatele (nu ca nu ai putea sa le analizezi si la intervale mai mici de timp) si observi o posibila problema, spre exemplu: "Am avut bugetul de 100 lei/zi iar Google mi-a consumat 102 lei. Sa ma astept sa se termine campania cat mai curand? Sa fie o eroare din partea Google?"

Ei bine, asemenea abateri sunt calculate, nu sunt erori si apar din mai multe cauze:

1. Costul cu care s-a licitat pe cuvintele accesate nu a putut sa ajunga la o suma exact cat bugetul zilnic

2. Serverele de Adwords nu se pot sincroniza exact - exista o diferenta orara in care se contorizeaza toate anunturile accesate precum si costurile lor (sa ne imaginam urmatorul scenariu: doi sau mai multi utilizatori care navigheaza, unii pe motorul de cautare, iar altii pe reteaua de parteneri, au accesat poate in acelasi timp anunturi platite din sistemul SEM Google Adwords)

Ar mai fi si alte cauze, insa acestea sunt cele evidente.


Cum procedeaza Google in aceste cazuri? Rezolvarea este in help-ul detaliat (si in opinia mea poate prea stufos):

1. Cheltuielile zilnice ale campaniei poti depasi cu maxim 20% bugetul dumneavoastra

2. Calcularea limitei lunare a cheltuielilor se face in felul urmator:
- numarul mediu de zile intro luna: 30.417 zile/luna (365 zile intrun an / 12 luni)
- chiar daca bugetul zilnic poate fi depasit cu 20%, bugetul total nu poate depasi 30.417 * suma zilnica licitata (daca am un buget de 100 ron/zi, suma maxima pe care o pot plati la Google este 100*30.417=3041.7 lei). Pot sa confirm, DA, Google isi tine promisiunea, chiar daca a depasit bugetul cu mai mult decat trebuie (si algoritmii dau rateuri cateodata) nu taxeaza suplimentar.
- Google Adwords nu tine cont asadar de numarul zilelor din luna, indiferent daca este o luna februarie cu 28 de zile sau ianuarie cu 31 de zile, asa ca aici trebuie un pic de atentie la bugetare.

In cazul in care bugetul zilnic pentru publicitate online se modifica (pe parcursul unei luni) algoritmul sufera unele modificari si el:
- in luna respectiva nu se aplica nicio limita a cheltuielilor
- limita bugetului zilnic de 20% se aplica partial, iata un exemplu:

    Suma maxima de plata = Suma cheltuita pana in prezent de la inceputul lunii pana in ziua modificarii bugetului + (Suma noua bugetata * zilele ramase din luna)

Pe scurt: SumaMaxima = SumaCheltuieliPrezente + (BugetulNouZilnic*ZileRamaseLuna)
Suma cheltuita pana in prezent de la inceputul lunii pana in ziua modificarii bugetului poate fi vechiul buget zilnic * 20% * numarul de zile trecute din luna.

SumaCheltuiliPrezente = Cifra afisata de Google pana in prezent (care nu poate sa depaseasca cu mai mult de 20% cheltuielile aproximate pana la momentul la care se schimba bugetul zilnic)

Exemplu: De pe 1 pe 20 ale lunii am avut buget de 100 lei/zi
Pe data de 20 bugetul s-a schimbat la 110 lei/zi


Consultam Google Adwords si observam ca suma de plata este 100*20 zile + 20% = 2400 lei (nu o sa vedem poate niciodata cazul acesta, insa il dau de dragul exemplului)
Suma maxima pe care putem sa o platim va fi = 2400 lei + (10 zile ramase din luna * 110 lei/zi) = 2400 lei + 1100 lei = 3500 lei

Acest fapt nu a fost probat, insa Google sustine ca nu vom fi taxati mai mult decat indica acest algoritm.
Ca o observatie, in perioada ramasa, veti fi taxat cu maximum suma obtinuta din inmultirea noului buget cu numarul de zile ramase din luna (inclusiv ziua în care ati efectuat modificarea).

In materie de publicitate online, Google Adwords e mai mult decat vedem, sunt destul de sigur ca acesta este unul dintre cei mai simpli algoritmi din sistem. As fi destul de curios sa aflu algoritmul prin care Google stabileste limita minima de intrare in sistem pentru anumite cuvinte sau expresii, cunosc variabilele de care depinde aceasta limita, insa algoritmul exact este pastrat secret (sau este prea greu de descifrat din cauza unor variabile foarte intortochiate).

Razvan Mircea